Chi siamo

Mani del Sud combines the highest conception of craftsmanship with modern design. A visionary research to the melancholy memories of Basilicata.

Raffaele Stella Brienza, founder and designer of the brand, has his roots and brings its essence back into his collections. Collections that are diversified into a wide range of men’s accessories.

The refinement and uniqueness of the bow tie, heart and soul of Mani del Sud, is combined with the authentic style of the hats and silk scarves.
A unique style that is born with the men’s line in 2013 and which, from 2021, will also describe his creative virtuosity in the female universe.

Mani del Sud’s creations are handcrafted in fine fabrics and with unique details, giving life to a contemporary elegance that combines Italian tradition with future visions.

PAPILLON

Rappresentano il legame emotivo di Raffaele Stella Brienza con la moda, l’arte e il design, agendo come protagonisti della sua visione. Tutti i papillon sono cuciti a mano in tessuti pregiati e decorati con filigrane metalliche, offrendo la possibilità di personalizzare più stili e colori, creando altri accessori personali.

ZAINI

L’essenza dei papillon si unisce perfettamente allo stile originale dello zaino che racchiude la cravatta trasparente in cui convivono antiche tradizioni e modernità. Il designer incarna completamente una parte fondamentale di tutto il processo che collega la sua visione a nuove creazioni.

CAMICIE

Mani del Sud offre un’elegante selezione di camicie sartoriali.

SMALL LEATHER GOODS

La sperimentazione originale di Raffaele Stella Brienza è arricchita da una meravigliosa collezione di pochette, portafogli e shopper a forma di maestri della pelle italiana.